sabato 11 ottobre 2014

⑤ La musica delle cose - Porro

The Purjolök Song  (La canzone del porro)

di Povel Ramel 
Dall'album Funny Boy 


 
 

 LYRICS:

Somliga blir snuviga i lador
Styrda av en ofelbar reflex
Andra svimmar när dem ser små paddor
Själv har jag purjolöks komplex

Jag e Allergisk emot purjo lök,
purjo purjo purjo lök, enbart ordet lockar fram besvären
Magen kurrar i protest inför dagens stora fest
bara purjo, bara purjo lök
Gratinerad purjolök, kamouflerad purjolök, purjolök på längden och på tvären
Purjolökar i karott, blandat purjolöks kompott, mos på purjo lök, juice på purjo lök
Purjolök på mosters vis bakad purjolökssupris , purjo lök i papper a la nilsson?
Purjo lök i enris rök, purjo lök i purjo lök, frusen purjo lök, tusen purjo lök
Själv blir jag av denna botanik, bara mager, blek och purjolik

Om jag fick ätta det jag ville
kanske jag fick både buk och splin
bättre det än denna form av dille
rena förföljelsemanin

Jag tror att runt var enda jäkla krök döljer sig en purjolök
klädd i hatt och rock som alla andra
Gottford och hans rövargäng är för mig en kort refräng
Bara purjolök! Bara Purjolök!

Jag ska minsann kuva dem, rensa och stuva dem
sen ska de få äta upp varandra
Det kan bli en skön pinaff? Doktor svinton ta ditt straff.
En för far och mor, 2 för lillebror

Sedan ska her funnyboy trött på hälsoté och skoj köpa en biljett till nästa sattåg? Drömma om ett önskekök,kemiskt fritt från purjolök

Oh aptitbitar! Oh apititbitar

Nu jag sticker hungrig arg och blek från denna grymma purjolek!

 Bara pujrolök...


-------------------------------------------------------------------------------------------
 

La traduzione e l'interpretazione della canzone sono in fase di ricerca


-------------------------------------------------------------------------------------------


La canzone è disponibile in download gratuito sul sito archive.org
Il testo della canzone è stato tratto dal sito erepublik.se

Nessun commento:

Posta un commento